date dinsdag 15 september 2020
date Kulturhus Holten - Kulturhus Theater - Film
coin Toegangsbewijs incl. pauzedrankje: € 7,50

De Beentjes van Sint-Hildegard

Jan is 35 jaar getrouwd met Gedda. Gedda houdt zóveel van Jan dat hij het er benauwd van krijgt. Ze ziet het huwelijk als een vorm van begeleid wonen. De beentjes van Sint-Hildegard is een komisch drama over het los willen breken uit vastgeroeste patronen.

Als hij een glas van tafel wil pakken is zij hem al voor en reikt hem het glas aan. Daarnaast bepaalt ze zijn kleding, vriendschappen, vakanties en al hun andere bezigheden. In een poging meer ruimte te krijgen maakt Jan dermate rare sprongen dat hij zijn huwelijk letterlijk in een gesloten afdeling ziet veranderen. Dochter Liesbeth zit met haar afgepaste en jaloerse vriend in eenzelfde schuitje als haar vader. In De beentjes van Sint-Hildegard nemen ze hun partner onder de loep en rijst de vraag: hoeveel liefde is te veel liefde?

Alle leeftijden