date donderdag 27 februari 2020
date Kulturhus Holten - Kulturhus Theater - Film
coin Tarief incl. pauzedrankje: € 7,25

Blinded by the light

Blinded by the Light vertelt het verhaal van een Britse tiener van Pakistaanse komaf, die opgroeit in het Engelse stadje Luton, in 1987. In een periode van racisme en economische malaise schrijft Javed gedichten om te ontsnappen aan de intolerantie van de stad en de starheid van zijn traditionele vader. Als een klasgenoot hem de muziek van 'The Boss' laat horen, ziet Javed de parallellen tussen de arbeidersklasse waartoe hij behoort en de indringende teksten van Springsteen. Voor hem is die muziek de uitlaatklep om met zijn eigen unieke stem uiting te geven aan de dingen waar hij van droomt.

NRC **** : "Springsteen brengt Pakistaanse tiener geluk in Britse jaren 80"
Het is een opbeurend verhaal over moed, liefde, hoop, familie en de unieke wijze waarop muziek de menselijke geest verheft.

Speelduur: 118 minuten + pauze