Theater

Uitverkocht

De Bende van Beuving
So long Cohen

‘So long Cohen’ is een theaterconcert met liedjes van de charismatische Canadese folkzanger, componist en dichter Leonard Cohen. In ‘So long Cohen’ wordt gezongen, verteld, gedronken en gelachen. Want hoe donker zijn stem ook was en hoe teer de beelden ook waren die hij opriep, zijn vreugde brak door alles heen:

‘there is a crack in everything
that is how the light gets in’
(Leonard Cohen)

Zo zoekt schrijver en verteller Bas Steman naar antwoorden waarom Leonard Cohen zo belangrijk voor hem is na een mislukte wielerprofcarrière. Ernest Beuving laat imitaties/ persiflages van karikaturale tafelgastheren aanschuiven om mee te zoeken van Maarten van Rossum en Nico Dijkshoorn tot dominee Gremdaat. Marlies Claassen en Ariane Greep zingen mee en vertolken ook een aantal Cohennummers. Ze worden begeleid door gitarist Tom Klein.

Kortom, een avond heerlijke Cohenmuziek, met poëzie, humor en ontroering.

5 april 2024

Alwie Kroeze en Esther Hindriksen