Expositie

t/m zaterdag 27 mei 2023
date Kulturhus Holten - Kulturhus Holten

De huiskamer van dokter Nagelhout

Leerlingen van de Waerdenborch uit 4 havo, 4 vwo en 5 vwo hebben in het kader van het vak handenarbeid een bijzondere expositie samengesteld die de komende maanden te zien is in de Nagelhoutzaal van het Kulturhus in Holten.

De opdracht aan de leerlingen was om een schilderij uit de Nagelhoutcollectie te kiezen om vervolgens een meubel te maken dat past bij het gekozen schilderij. Als basis mocht gebruik gemaakt worden van een reeds bestaand meubel. Het meubel hoefde niet per sé functioneel te blijven.

De leerlingen hebben de opdracht voortvarend en creatief aangepakt. De resultaten zijn herkenbaar, vervreemdend en buitengewoon spitsvondig bedacht. De expositie is te zien 11 maart tot en met 27 mei a.s.

Openingstijden & Toegang
De Nagelhoutzaal is geopend op maandag tot en met vrijdag van 11.00 tot 17.00 uur en op zaterdag van 11.00 tot 13.00 uur. De toegang is gratis.