Expositie

t/m donderdag 26 september 2024
date Kulturhus Holten - Kulturhus Holten

Expositie Diane Boerrigter

Op de Kunstplaza van het Kulturhus is vanaf 15 juni een expositie van schilderijen te zien van Diane Boerrigter (57). Diane is tekentherapeut, tekentaaldocent, schildercoach en kunstenaar.

Na jaren in het bedrijfsleven te hebben gewerkt besloot zij eind jaren '90 haar hart te volgen. Ze volgde de opleiding Tekentherapie in Zutphen en werkt sinds 2004 in haar eigen praktijk/atelier waar ze mensen, jong en oud, begeleidt middels de boeiende tekentaal en de bevrijdende expressie van het tekenen en schilderen.

In 2012, een jaar waarin haar leven gekenmerkt werd door afscheid en verlies, schilderde ze zichzelf door deze rouwperiode heen. Ze bleef deze methode van intuïtief schilderen vasthouden om zichzelf te bevrijden en uitdrukking te geven aan haar gevoelens, inzichten en zoektochten. Dit heeft inmiddels geresulteerd in een reeks van schilderijen, waarvan er een aantal te zien zijn tijdens de expositie.

Naast deze werken zijn er tevens schilderijen te zien van drie cursisten, die het afgelopen jaar deelnamen aan de cursus Jouw Ruimte. In deze cursus schilderden zij aan de hand van schildervoorstellen diverse lagen op een groot doek (100x140 cm), die telkens weer overgeschilderd werden. Een creatieve ontdekkingstocht om te experimenteren met materialen, technieken en persoonlijke thema's.

Diane, geboren in Losser, woont en werkt sinds 2 jaar tussen Enter en Rijssen, waar zij een ruim atelier heeft, grenzend aan het bos. Voor meer info: www.dianeboerrigter.nl.

De gratis toegankelijke expositie kan bezocht worden op maandag t/m vrijdag van 10 tot 17 uur en op zaterdag van 10 tot 13 uur (behalve de zaterdagen in juli en augustus). De expositie eindigt op 26 september 2024.