Expositie

date Kulturhus Holten - Kulturhus Holten

Expositie Jan-Albert Ernsten
“HA-TWEE-OO”

Bezoekers van het Kulturhus Holten kunnen vanaf 3 april genieten van de expositie HA-TWEE-OO. De Lelystadse amateur kunstenaar Jan-Albert Ernsten is opnieuw te gast in het Kulturhus en exposeert op de Kunstplaza een serie pakkende portretten met water in de hoofdrol. De emoties spatten van het doek. Het zijn veelal ontwapenende kinderen in vrolijke kleuren.

Jan-Albert werkt veelal met warme kleuren, maar er zijn ook enkele schilderijen in zwart wit te zien. In ieder werk probeert hij een menselijke emotie te vangen. “Ik krijg vaak te horen dat mensen vrolijk worden van mijn schilderijen en dat is een groot compliment”, aldus Albert-Jan. De schilderijen zijn te koop en bij verkoop doneert Jan-Albert 25% aan Stichting Esperanza Bolivia, dit is een kleinschalig project voor weeskinderen. Op de website www.ap-arts.nl is al het werk van deze amateur- kunstenaar te vinden. Hier vind men ook een ruime collectie portretten van iconen uit de popmuziek, zogenaamde popkoppen. Er hangen ook enkele muziekhelden in het Kulturhus.

De gratis toegankelijke expositie kan bezocht worden tijdens openingstijden van Kulturhus holten. De expositie eindigt op 11 juni 2024. Hemelvaartsdag en Tweede Pinksterdag is het Kulturhus gesloten.