Evenement

Kwisboek gedrukt (pdf is gratis te downloaden): € 12,50

Holtense Kwis 2023

Start inschrijving op zaterdag 28 oktober

Derde kerstdag, 27 september, staat in Holten sinds 2017 bekend als de dag van de Holtense Kwis. Ook dit jaar kunnen teams uit het dorp en de buurtschappen, voor alweer de vijfde keer, hun krachten meten in de strijd om De Grote Uil.

Volgends de organisatie wordt het een Kwisavond met bekende thema’s zoals ‘Holten van Vroeger’, ‘Sport’ en met Kwisrondes in het Kulturhus en opdrachten in het dorp. Maar naast deze bekende thema’s komen er uiteraard ook nieuwe onderwerpen aan bod!

De meeste teams zijn inmiddels redelijk ervaren en weten als geen ander dat de samenstelling van het team een belangrijke succesfactor is. Met een team dat divers is qua leeftijd, kennis en vaardigheden kom je het verst. En zoals de naam het al aangeeft is de Holtense Kwis grotendeels een Kwis over Holten. Mensen die veel weten over (oud) Holten, die feilloos kunnen aanwijzen wie er allemaal op een oude foto staan en die weten welk gebouw vroeger op een bepaalde plek stond… die mensen zijn op 27 december goud waard!

Net als vorig jaar kunnen de teams voorafgaand aan de Kwisavond al aan de slag om punten te scoren. De teams gaan wederom metalen doppen en deksels verzamelen. Tijdens de Kwisavond worden de deksels en doppen van elk team gewogen en dat gewicht wordt omgerekend naar punten. De verzamelde doppen worden naar een verzamelpunt van de actie Diabeatit in de regio gebracht en uiteindelijk gerecycled.

De uitslagen- en feestavond vindt plaats op zaterdagavond 6 januari 2024. Vanaf 20.00 uur stijgt dan de spanning in het Kulturhus en zal er via een mix van antwoorden op vragen en het bekendmaken van delen van de ranglijst, de winnaar van de Holtense Kwis 2023 in beeld komen.

Noteer 28 oktober groot in je agenda want dan gaan de inschrijvingen open!