Expositie

t/m zondag 18 september 2022
date Kulturhus Holten - Kulturhus Holten

Houtdrukkunst van Fred Mutebi

Van 4 juli tot en met 18 september is op de Kunstplaza in het Kulturhus van Holten een expositie te zien met houtdrukkunst van de Ugandese kunstenaar Fred Mutebi (1967). In zijn werk geeft Fred Mutebi zijn visie weer op de Ugandese samenleving en daarin met name de positie van kinderen, vrouwen, politiek en milieu/natuur.

Fred werkt in Nederland samen met de Stichting Kinderen van Uganda. Deze in Bathmen gevestigde stichting ondersteunt al ruim 20 jaar lokale gemeenschappen in Uganda zodat zij hun kinderen meer kansen kunnen bieden.

De Stichting Kinderen van Uganda ondersteunt de projecten van Fred Mutebi in Uganda. Daar is hij o.a. actief om volwassenen en kinderen bewust te maken van klimaatverandering. Fred  komt soms naar Nederland om workshops en gastcolleges te geven bij bedrijven, scholen en kerken. De Stichting Kinderen van Uganda exposeert en verkoopt zijn werk en verkoopt kunstkaarten.

De expositie is gratis te bezichtigen op maandag tot en met vrijdag van 11.00 tot 17.00 uur en op de zaterdagen 4, 11 en 18 september van 11.00 tot 15.00 uur.

Voor nadere informatie over de stichting en Fred Mutebi: tel. 0570 542125 en e-mail info@kinderenvanuganda.nl