Kunst & Cultuur Holten

Toegangsbewijs Donateurs: € 10,00

John Töpfer
Kasteel de Cloese

Kasteel De Cloese in Lochem kent een turbulente geschiedenis. Nadat de pastoor van Lochem het huis in 1520 in een bocht van de Berkel liet bouwen, wisselde het in de loop der jaren vele malen van eigenaar en onderging het drie keer een totale metamorfose. Bovendien vervulde het verschillende functies, van vrouwenklooster tot politieschool.

Onlangs werden het huis en een deel van het landgoed geschikt gemaakt voor particuliere bewoning. John Töpfer deelt zijn unieke kennis over 500 veelbewogen jaren van Kasteel De Cloese graag met u tijdens deze interessante lezing! Na afloop is het boek ‘De Cloese. Havezate aan de Berkel’ te koop, waarvan hij een van de auteurs is.