Lezing

date Kulturhus Holten - Reggeborgh Theater
coin Normaal tarief inclusief pauzedrankje: € 12,50

Tarief voor Donateurs van Stichting K&C inclusief pauzedrankje: € 10,00
(plus kosten per order: € 1,25)
Bestel tickets
Tickets via deze site of bij het Infopunt in het Kulturhus tijdens openingstijden (9.00 tot 17.00 uur).

Katja Staartjes
Bergen verzetten

Bergbeklimmer Katja Staartjes neemt je met adembenemende beelden mee naar de hoogste bergen ter wereld. In vogelvlucht gaan we op expeditie naar de achtduizenders Mount Everest (8848 m) en Manaslu (8163 m). Maar vooral zal ze vertellen over de spannende beklimming van de moeilijke bergreus Gasherbrum 1 (8168 m) in Pakistan. Samen met haar man Henk Wesselius had het koppel met deze topbeklimming de Nederlandse primeur.

De lezing wordt afgesloten met een samenvatting van de Great Himalaya Trail, een voettocht van 2000 kilometer door de Nepalese Himalaya.

Dit is een beeldpresentatie over liefde voor de bergen. En over leven op het scherpst van de snede; hoog in de ijle lucht wordt je namelijk genadeloos met jezelf en elkaar geconfronteerd.

Veerkracht, persoonlijk leiderschap en teamwork bepalen het succes van een expeditie. En of je in staat bent om je grenzen te bewaken en kunt omgaan met veranderingen. Hoe heilig is trouwens de top? Wat heb je daarvoor over? En wat vraagt het om vlak doordat je je doel bereikt om te keren?

In deze presentatie legt Katja telkens de verbinding naar het dagelijks leven.

Na de lezing signeert de bergbeklimster haar boeken, die terplekke te koop zijn.

Katja Staartjes beklom een aantal van de hoogste toppen op aarde, waaronder Mount Everest als eerste Nederlandse vrouw. Ook leidde zij enkele expedities. Van haar hand verschenen de boeken ‘Hoog spel’, ‘Top Inspiratie’, ‘Lopen over de grens’ en ‘TopTeams’. Het laatste boek bereikte de shortlist voor de verkiezing van ManagementBoek van het jaar 2020.

Meer informatie: www.katjastaartjes.nl

24 april 2024