Expositie

t/m donderdag 23 september 2021
date Kulturhus Holten - Kulturhus Holten

Kunstenaars van Zozijn

Ter gelegenheid van de opening van MooiZ, de nieuwe winkel van Zozijn in het Kulturhus, is er tot 23 september een expositie op de KunstPlaza van het Kulturhus te zien van de kunstenaars van Zozijn van het atelier Aventurijn uit Raalte. De kunstenaars hebben kleurrijke schilderijen gemaakt met verschillende thema's.

Kunstenaars hebben allemaal een eigen stijl van werken. En dat zie je terug in de variëteit aan kunstwerken. Een ding hebben ze allemaal gelijk de kleuren spatten van het doek. Je wordt blij als je langs de expositie loopt. Ook heeft Aventurijn kunstenaars die heel bedreven zijn in het maken van papier mache objecten. Meteen bij de ingang van het cultuurhuis hangt aan het plafond een grote vogel, er staat een mooie vrolijke alpaca en verderop vind je nog allerlei objecten. De kunstenaresse die hier oa verantwoordelijk voor is, is Sanne Voortman uit Deventer. Zij creëert voornamelijk fantasierijke kleurrijke dieren.

In de winkel kun je terecht voor allerlei verschillende, kleurrijke kado-artikelen. Zo is er een groot aanbod aan origineel keramiek, handgemaakte tassen, feestslingers, plantenhangers, tuinfakkels, houten speelgoed en kaarsen. Ook zijn er allerlei soorten kaarten te koop en diverse schilderijen. De producten zijn grotendeels gemaakt door mensen met een verstandelijke beperking.