Lezing

date vrijdag 24 april 2020
date Kulturhus Holten - Kulturhus Theater
coin € 12,00
(plus kosten per order: € 1,25)
Geannuleerd

Mirjam Spitholt
Gelukskunde

Geluk, moeten we het daarover hebben? Je bent toch gelukkig of dat ben je niet? Kun je invloed uitoefenen op jouw geluksgevoel? Of is het iets dat je overkomt en met name bepaald wordt door de omstandigheden waar je in verkeert? Een kwestie van geluk, zeg maar…’

Graag onthul ik een aantal van de geheimen over liefde en geluk aan jullie die je misschien diep vanbinnen wel weet, maar steeds weer vergeet omdat er iets in ons totaal geen belang heeft bij gelukkig zijn en er zelfs wellicht bang voor is.’ Vragen als wie ben ik, hoe werkt het menselijk systeem, wat is synchroniciteit, wat is geluk en wat is succes, komen aan de orde. Hoe saboteren we geluk, liefde en succes?

Mannen: dit is zeer zeker ook een waardvolle sessie voor jullie, niet iets waar je jeuk van krijgt, maar met een gezonde dosis humor word je herinnerd aan je innerlijke wijsheid. Als je denkt ‘hier heb ik geen tijd voor’, juist dan moet je komen, want dan heb je het juist heel hard nodig!

Mirjam’s achtergrond is die van econoom. Jarenlang gaf ze les als een vermomde docente economie. Als ze achteraf aan studenten vroeg wat hen was bijgebleven, dan zeiden ze niet de economisch modellen en theorieën. Ze vertelden dat Mirjam hen leerde een leuk mens te zijn. Dat is altijd handig, of je nu moeder of vader wordt, bakker of advocaat, bloemist of econoom. Het leven zelf werd haar leraar en het voerde de druk op, zodat ze niet anders kon dan kleur bekennen en het vak Gelukskunde bedacht dat ze doceert aan de Saxion Hogeschool Enschede. Daarnaast is ze een veelgevraagd spreekster in het bedrijfsleven, bij zorginstellingen, gemeenten en op scholen.

De manier waarop ze presenteert, is het beste te betitelen als ‘infotainment’: entertainment met een boodschap.

24 april 2024

Professor Andy van den Dobbelsteen