date vrijdag 1 december 2023
date Kulturhus Holten - Reggeborgh Theater - Film
coin Dit ticket is inclusief ranja en pepernoten: € 6,50

Tickets inclusief ranja, pepernoten en na afloop pannenkoek bij de Pannenkoekenbakker: € 8,50

Moefiekids: De grote Sinterklaasfilm
Gespuis in de speelgoedkluis

Piet Hugo Hogepief krijgt van Sinterklaas de belangrijke taak om op Sinterklaas zijn sleutelring te passen. Deze ring geeft de drager ervan als enige de toegang tot de speelgoedkluis, waarin alle cadeautjes van Sinterklaas liggen voor pakjesavond. Als Hugo dankzij onhandigheid van kasteelheer Jean Claude schrikt komt hij ongelukkig ten val en stoot hij zijn hoofd waardoor Hugo aan geheugenverlies leidt.

Wanneer het slechteriken-duo Mats en Peer de verwarde Hugo op straat tegenkomen met de sleutelring gaan ze hem achterna. Als het duo een gesprek met Hugo aanknopen ontdekken ze zijn geheugenverlies en besluiten hier misbruik van te maken door hem te ontvoeren. Als Hugo niet terugkeert naar het kasteel van Sinterklaas ontstaat er grote paniek onder de volgelingen van Sinterklaas. De Pieten en Jean Claude moeten daarom alles op alles zetten om Hugo Hogepief met de sleutelring op tijd terug te vinden om pakjesavond te redden.