Expositie

date dinsdag 25 mei 2021
t/m zaterdag 14 augustus 2021
date Kulturhus Holten - Kulturhus Holten

Oude beroepen en verdwenen winkels in Holten

De Oudheidkamer Hoolt’n exposeert in de expositieruimte van het Kulturhus met de foto-expositie “Oude beroepen en verdwenen winkels in Holten”.

In de loop der jaren zijn er in Holten heel wat winkels verdwenen. Een aantal daarvan is te zien in deze expositie. Zo zien we bijvoorbeeld beelden van slagerij Kalfsterman, toen gevestigd aan de Dorpsstraat bij het spoorviaduct, van Sparwinkels, bakkerij Slotman, ’t Slaatje, van de gebroeders Zoetbrood aan de Stationsstraat en nog een aantal meer.

Ook zijn op deze expositie oude ambachten in Holten te zien. Foto’s van bijvoorbeeld Kolbets of stratenmakers aan het werk. En wie herinnert zich niet oude schoenmakers of kappers in Holten? Allemaal herinneringen uit vroegere jaren. Voor velen een feest der herkenning, voor anderen een blik in een voorbije tijd.