Kunst & Cultuur Holten

Toegangsbewijs Donateurs: € 10,00

Sander Verdonk
De Oost

LET OP: U dient bij de toegang een legitimatiebewijs en een QR-code te kunnen tonen in de Corona Check App of een geprint toegangsbewijs via coronacheck.nl
Zie ook de details op de website van de rijksoverheid.

Sander Verdonk is managing partner van New Amsterdam, een film- en reclameproductiebedrijf dat zich richt op het produceren van hoogwaardige visuele verhalen die het publiek wereldwijd raken.

De film ‘de Oost’ gaat over de Indonesische Onafhankelijkheidsoorlog (1945-1949). Het was de grootste militaire actie vanuit Nederland met meer dan 100.000 soldaten. Deze oorlog werd benoemd als ‘politionele acties om de rust te herstellen’.

Sander vertelt hoe de productie van de film tot stand is gekomen. Van zeven jaren research en gesprekken met veteranen tot aan de (verlate) release van de film in mei 2021 en alle stof die deze controversiële film heeft doen opwaaien.