Klik hier voor onze maatregelen ivm het Coronavirus

Theater

Dijkerhoeks Amateur Toneel

date vrijdag 26 maart 2021
date Kulturhus Holten - Kulturhus Theater
coin € 10,00
Geannuleerd

Wat 'n Smiesterd

Kloetenbart is een kleine gemeente op het platteland. Als er problemen zijn trek je gewoon even de wethouder aan de jas. Niks afspraken maken op het grote gemeentehuis.

Rinus is zo'n wethouder. Hij heeft kantoor aan huis. Hij was vroeger postbode en wordt door de bevolking dan ook vaak 'de Pette' genoemd.

De goede man wordt zachtjes aan stapelgek van twee import-bewoners, die geregeld komen klagen over geluidsoverlast. Ze hebben geen begrip voor het luiden van de klokken, het gekraai van de haan en de repetities van de blaaskapel. Als de wethouder toch wat voor de mopperpotten wil doen, loopt hij een geweldige dreun tegen zijn hoofd op en raakt helemaal in de war.

In het stuk komt ook een knotsgekke professor voor en een dame die op zoek is naar een echtgenoot. Gemeentebode Siep, volgens secretaresse Marion een echte smiesterd, maakt met zijn onwijze praatjes en leugens iedereen overstuur.

Alles bij elkaar maakt het een geweldig komisch stuk.